Direktlänk till inlägg 25 februari 2013

Griskött i kebab? Vafan! Nu får det räcka!!

Av Erik Markow - 25 februari 2013 11:55

Godmiddag vänner!

 

Jag har haft besök som kom hit för cirkus 2 timmar sen, men han gick för typ 1 timme sen. Det var en snubbe från Herbalife som kom och visade lite grejer och jag bestämde mig sen innan att jag ville köpa lite grejer av honom. Så han kom hit med sitt stuff, som jag ska prova för första gången om cirkus en halvtimme, det ska bli spännande :) Sen gå ut med Conny innan nästa möte blir klockan 13.00 med några andra individer, också här hemma.

 

Det har ju varit så mycket snack om hästkött i maten osv. Men vad gör det?! Herregud. Mat som mat, tänk på barnen i afrika. Hade de fått veta att deras första och sista måltid innehöll lite häst så hade de skitit blanka fan i det. Varför ska vi bry oss så himla mycket?

Tänk istället om det skulle komma fram att det finns griskött i kebab? Det hade blivit ännu mer liv. Det kan jag också tycka är skitsamma. Men för de som har den religionen kan det bli himla taskigt... 

Det hade ju raserat hela muslimernas värld. Så vi får väl hoppas på det bästa?

Så kommer det låta som min rubrik gör, sorry om jag råkade skrämma någon enstaka därute. Men jag måste ju få allt att låta lite mer spännande :)

 

Nu ska jag glo vidare på Hem till gården på tv4 innan det blir en shake, gå ut med Conny och möte.

 

Ha en bra dag folket!!

 

M.V.H Markow

 
 
Ingen bild

Amanda Bach

25 februari 2013 12:52

De kan ge mig maten med hästkött, äter gärna det. Synd att de kastar så många ton mat som hade kunnat gå till hemlösa människor, eller de som inte har så mycket pengar

Erik Markow

25 februari 2013 14:32

Ja, det är himla synd. Det var ju en snäll och omtänksam människa som ville skicka findus-maten till Afrika. Men det gick inte, antagligen skulle maten slängas istället och det är rent ut sagt FÖRJÄVLIGT! Bättre att ge det till behövande, Afrika är kanske lite att ta i. Men skänk det till hemlösa och fattiga familjer här i Sverige istället. Maten hade nog mättat många hungriga magar istället för att belasta soptippen med en massa skit som vi kan dra ner på lite istället. Där kan vi ta varandra i hand om den saken :)

 
Sara

Sara

25 februari 2013 15:15

Visst är det trist att dem slänger hästköttet, när det är fullt möjligt att äta det. MEN det är falsk marknadsföring! Skulle det stå på förpackningarna att det innehåller hästkött, då skulle det vara okej. Men i detta fallet har folk på så sätt blivit lurade på vad maten egentligen innehåller. Det är t.ex som om det inte stod "spår av nötter" på en innehållsförteckning på vissa produkter då det finns nöt-allergiker. Tänk dem som lagt ner en extra hundralapp på att köpa fint oxkött, men så är det färgad fläsk i stället. :)

http://sararodett.blogspot.se

Erik Markow

26 februari 2013 21:50

Ja, det är dumt att man blir vilseledd. Nötter är nog fel jämförelse, för jag har då inte hört talas om "Häst-allergiker" i alla fall :P Men jag förstår vad du menar. Det borde stå på, men det verkar lite som att häst i självaste köttet verkar vara det största problemet. Nu vet vi att det finns häst i allt kött som vi äter, thats it. Då behöver man inte forska vidare i det och gräva ner sig i det ännu mer. Det börjar bli tjatigt med folk som snackar om det hela tiden och att nyheterna sänder inget annat än det här köttet. Men men, vi lär ju få höra snack om det i några veckor till antagligen och man får ju lyssna på eländet. Ska bara bli intressant vad som ska komma upp härnäst. Jag är väldigt spänd och nyfiken på att det ska komma upp något om griskött också. Det hade skapat krig på riktigt! Haha färgad fläsk, det lät kul :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erik Markow - 1 mars 2013 09:34

Godmorgon vänner!   Idag är det min födelsedag, då jag blir hela 24 år! Jag har fått en massa fina gratulationer på facebook och fler ser det ut att bli. Alltid roligt att få grattishälsningar och grejer. Det är bra med facebook, då minns all...

Av Erik Markow - 28 februari 2013 14:38


Goddagens vänner! Här sitter jag och ser...Vänner? Finns inget annat på tv verkar det som...   Precis druckit upp mitt goa kaffe, dock inte Zoegas. Något annat skit som jag fick av mamma. Något julkaffe. Men det duger :) Jag måste inhandla nytt...

Av Erik Markow - 27 februari 2013 10:30


God förmiddag mina vänner!   Jag har precis druckit min ganska så seena frukost. Så det får bli en sen lunch och middag också. Men nu sitter jag och dricker kaffe i alla fall och tittar på Efter tio på tv4. Alltid lika kul. Conny kom precis och...

Av Erik Markow - 26 februari 2013 21:54


Godkväll vänner! Jag har inte bloggat alls idag, upptäckte jag för en stund sen.  Men nu jäklar så!   Idag har jag varit i Hbg och träffat en tjejpolare som heter Madde. Hon var här en stund innan hennes buss dök upp. Sen gick hon och jag b...

Av Erik Markow - 25 februari 2013 14:47

Okej, just när jag klickade på "Spara inlägget" här lite längre ner, så ringde Jonsson och frågade om jag vill ses. Så jag får göra det, så tack till henne! Nu får jag ju något att göra, trots allt :)   Jag ville bara meddela det! (Intresseklubbe...

Presentation


ERIK MARKOW!
Eller ska man presentera sig med sin personlighet. ADD!
Nej, jag heter Erik Markow och är 24 år! Läs om mig och kommentera gärna! Ställ en fråga eller se bara glad ut. Alla är välkomna till min glada blogg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Känner du mig?
 Ja, mycket väl!
 Ja
 Nej, och vill aldrig lära känna dig heller
 Nej, men vill gärna veta mer om dig
 Nej

Vänners och familjs bloggar!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28
<<<
Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards